Piana aktywna M-Power

Arkadiusz Gohra

 
Czy warto inwestować w modernizację myjni?
 
Walka o klienta na rynku myjni bezdotykowych jest coraz trudniejsza. Wielu właścicieli myjni zastanawia się jak być bardziej konkurencyjnymi. Pytanie to dotyczy zarówno myjni nowopowstających jak i już funkcjonujących od ładnych paru lat. Pierwsze chcą się przebojem wedrzeć na rynek, a drugie nie chcą oddawać pola na ciągle zmieniającym się rynku.  Inwestować zdecydowanie warto ale z głową. Ten artykuł prawdopodobnie pomoże Ci uniknąć podstawowych błędów
 
Kiedy nie warto?
 
Jeśli posiadasz myjnię bezdotykową, to w pierwszej kolejności odpowiedz sobie na pytanie w jakim stanie technicznym jest Twój obiekt i jaką jakość usługi oferujesz teraz. Spada ciśnienie – wymień dysze,  po myciu pozostają zacieki – wymień membrany osmozy, chemia nie domywa jak kiedyś – wykonaj serwis zmiękczacza albo zmień dilera. Krótko mówiąc, warto najpierw zadbać o jakość funkcji które już oferujesz. Jeśli na tym polu myjnia pozostawia wiele do życzenia inwestowanie w dodatkowe funkcje może nie mieć sensu. Jeśli oferowany standard jest wysoki, wtedy można zastanawiać się co dalej. 
 
W co inwestować?
 
Na pewno w funkcjonalności, które zauważy Twój klient i pozwolą ci się wyróżnić się tłumu, a jeśli jesteś o krok z tyłu – dogonić konkurencję. Mycie szczotką, piana aktywna, płatności zbliżeniowe – to zdecydowane hity w ostatnim czasie. Należy pamiętać, że są to funkcje które dają Twoim klientom coś extra i mówiąc wprost mogą Ci zapewnić większy przypływ gotówki.  Ich zakup ma większy sens niż inwestowanie w skomplikowane systemy kontroli ciśnienia, recyrkulacje monet, systemy lojalnościowe i tym podobne.  
 
Szczotka czy piana?
 
Należ się zastanowić, co bardziej przypadnie do gustu Twoim klientom i co jest im bardziej potrzebne. Być może konkurencja już ma niektóre z tych funkcji, wyznaczyła trend i przyzwyczaiła klientów? Jedno i drugie rozwiązanie ma swoich zwolenników. Pamiętaj, że jeśli masz 4 stanowiska i chcesz być uniwersalny możesz na 2 stanowiskach zainstalować pianę, a na 2 szczotkę. 
 
Piana myje czy tylko ładnie wygląda?
 
To ważne pytanie, ale nie najważniejsze. Nawet jeżeli piany w pianie byłoby tylko 40% a pozostałe 60% to marketing,  zakup piany należałoby rozważyć. Reklama dźwignią handlu. Mimo różnych opinii jesteśmy przekonani, że piana oprócz efektu wizualnego może również myć, tylko należy rozumieć, że mycie pianą różni się od tradycyjnego mycia bezdotykowego. Po pierwsze potrzebna jest odpowiednia chemia, nie taka, która będzie miała w sobie wyłącznie komponenty spieniające a zero myjących. Po drugie – sposób mycia. Pianę lepiej nakładać od dołu na suchą karoserię, wtedy  dłużej się utrzyma i ma więcej czasu na neutralizowanie brudu. Po trzecie czas. Dobrze poczekać chociaż 1-2 minuty, efekt może być bardziej niż zadowalający. 
 
Jaka piana?
 
Zastanów się, czy piana którą chcesz mieć na myjni rzeczywiście wygląda jak piana, czy jest gęsta i utrzymuje się na karoserii, czy jest to coś na kształt rzadkiej emulsji i spływa od razu nie przynosząc pożądanego efektu. Na rynku jest wiele rozwiązań. Przeważnie są to rozwiązania oparte o technologię wysokociśnieniową. Podstawowy ich mankament to koszt eksploatacji a dokładnie duży wydatek wody i chemii. Nasuwają się 2 rozwiązania, mogące zniwelować koszty. Podnieść cenę programu, najlepiej dwukrotnie (tylko czy klienci to zaakceptują?), lub pogodzić się ze spadkiem rentowności na tym programie (i liczyć na to, że większa ilość klientów zrekompensuje go na pozostałych programach). W przypadku rozwiązania na niskim ciśnieniu wydatek chemii i wody jest 3-krotnie mniejszy i nie ma konieczności skracania czasu mycia, jednak nakładanie piany w tym przypadku trwa dłużej i być może jest mniej spektakularne. 
 
Ile to kosztuje?
 
Nie każda firma ma wiedzę i możliwości, żeby zmodernizować myjnię innych marek. Często korzystają z tego producenci, którzy zawyżają stawki modernizacji. W takiej sytuacji najlepiej zrobić rozeznanie w rynku i poszukać alternatywy. Rozstrzał cenowy jest bardzo duży i waha się od 6 do nawet 16 tysięcy zł od stanowiska. To duży wydatek, dlatego zastanów 2 razy co za te pieniądze otrzymasz. Czy będzie to rzadka emulsja czy piana z prawdziwego zdarzenia? Jaka będzie rentowność na tej funkcji i jakie koszty dokładnie poniesiesz. Warto wiedzieć wcześniej czy modernizacja ma szansę się opłacić i kiedy się zwróci. 
 
Chcesz wiedzieć więcej lub otrzymać dokładną wycenę? Skontaktuj się z nami.
Rozbudowa myjni o szczotki myjące w PolsceFinansowanie myjni leasingiem