Czy kupić nową myjnię, czy modernizować dotychczasowy obiekt?

Chcesz dołączyć do grona inwestorów, którzy każdego miesiąca czerpią zyski z dobrze prosperującej myjni? Jeśli tak, możesz się zastanawiać, którą opcję wybrać – wybudować nową myjnię czy szukać obiektu, który można odkupić i zmodernizować? W tym wpisie przyjrzymy się obu możliwościom i podpowiemy, co naprawdę się opłaca!

Na czym polega modernizacja już działającej myjni?

Żeby zostać właścicielem myjni bezdotykowej, wcale nie musisz szukać działki i budować obiektu od podstaw. Interesującą alternatywą jest modernizacja już istniejącej myjni. Na czym to polega?

„Remont” już działającej myjni polega na:

  • modernizacji lub wymianie techniki myjni lub elementów konstrukcyjnych,
  • udoskonaleniu funkcjonalności, żeby myjnia była bardziej atrakcyjna dla klientów,
  • optymalizacji modelu prowadzenia biznesu, aby zminimalizować koszty własne.

Celem tych działań jest zwiększenie potencjału inwestycyjnego obiektu. Można więc powiedzieć, że modernizacja myjni pod wieloma względami przypomina flip nieruchomości, znany też jako flipping. Z tą różnicą, że nieruchomość po wyremontowaniu zwykle się sprzedaje. Natomiast myjnia po „wyremontowaniu” zaczyna przynosić inwestorowi pasywny dochód.

Co można zmienić w starej myjni bezdotykowej?

Myjnia to niewielki obiekt, ale modernizacji można poddać całkiem sporo jej elementów. Wiele takich obiektów w Polsce się zestarzała, jest zaniedbana i odstrasza potencjalnych klientów, a czasem wystarczy naprawdę niewiele, żeby wydobyć ich ukryty potencjał. Pierwszym krokiem, powinno być zadbanie o jakość mycia, a tę daje niezawodne i sprawdzone urządzenia. Bywa, że technikę można poddać generalnemu remontowi, w innych przypadkach nadaje się już tylko do wymiany.

Kolejną krokiem jest rozbudowanie potencjału myjni poprzez zwiększenie jej funkcjonalności. Wyposażenie w program aktywnej piany, szczotkę z pianą XXL, terminale do płatności zbliżeniowych, czy wydzielenie tzw. strefy suchej z kompresorem, odkurzaczem i innymi urządzeniami peryferyjnymi może dać doskonałe rezultaty.

Ostatnia rzecz, ale również istotna, to odświerzenia wyglądu myjni. Zarówno obecni jak i nowi klienci docenią zmiany wizualne na myjni, który zamiast odstraszać, zacznie ich przyciągać. Bywa że wystarczy wymiana banerów reklamowych i naklejek na panelach sterowniczych, można rozważyć też przemalowanie attyki reklamowej bądź jej całkowitą wymianę.

Doświadczenie ekspertów Mtech Polska pokazuje, że umiejętna modernizacja już istniejącej myjni może znacząco zwiększyć zyski, jakie przynosi dany obiekt.

Czy modernizacja myjni się opłaca?

Wielu ekspertów przyznaje, że modernizacja myjni może być bardziej opłacalna niż budowa nowego obiektu od podstaw. Dlaczego? Oto kilka powodów:

  • Zakup już działającej myjni zdejmuje z inwestora obowiązek wyszukiwania dogodnej lokalizacji, pozyskiwania pozwoleń na budowę oraz dopełnienia szeregu innych czasochłonnych formalności.
  • Myjnia bezdotykowa, która funkcjonowała przez pewien czas, z reguły jest już znana mieszkańcom danej okolicy. Po zmianie wizerunku, dawni klienci chętniej wypróbują nowy obiekt, co przełoży się na większy zysk.
  • Brak konieczności ponoszenia nakładów na uzbrojenie działki w media, utwardzenie i zagospodarowanie terenu, prace budowlane związane z wylaniem podgrzewanych posadzek betonowych itp.
  • Poprzedni właściciel może być skłonny sprzedaż myjnię razem z działką. Roztacza to przed inwestorem ciekawą perspektywę i możliwość rozwoju biznesu w przyszłości.

Innymi słowy, o zakupie i modernizacji myjni jako na doskonałej alternatywie dla budowy nowego obiektu może przemawiać wiele argumentów natury finansowej i organizacyjnej.

Zakup już istniejącej myjni – najczęstsze obawy

Wielu inwestorów obawia się kupić już funkcjonujący obiekt i zamiast tego wolą angażować znacznie więcej czasu i środków na budowę nowej myjni. Dlaczego? Wynika to po części z przekonania, że skoro obecny właściciel sprzedaje myjnię, oznacza to, że jej lokalizacja jest nieopłacalna.

Na szczęście nie zawsze tak jest! Myjnie bezdotykowe zwykle budowane są w bardzo atrakcyjnych lokalizacjach – w pobliżu ruchliwych tras, marketów, galerii handlowych itp. Problem z funkcjonowaniem obiektu może więc dotyczyć nie tyle miejsca, ile złego sposobu zarządzania biznesem. A to bez trudu zmienisz na lepsze!

Przed podjęciem decyzji koniecznie należy dokładnie przeanalizować potencjał gotowej myjni znalezionej na portalu ogłoszeniowym. Najlepiej poprosić również o opinię o takim obiekcie specjalistów z branży myjni bezdotykowych.

Myślisz o modernizacji myjni? Pomożemy!

Jeśli chcesz ocenić, czy wystawiona na sprzedaż myjnia ma szansę stać się wartościową inwestycją, skontaktuj się z nami. Mamy doświadczenie i odpowiednie kwalifikacje, aby pomóc w ocenie obecnego stanu obiektu, a także stopnia zaawansowania używanej technologii. Współpracując z zespołem Mtech Polska z pewnością stworzysz biznes, który przynosi zyski!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *